jiří šimek
Moje projekty
Blog
Scrolujte dolů
Zpět na blog

VYBÍRÁTE SI MAKLÉŘE?
PORADÍM VÁM JAK NA TO!

13. října 2017
lidi sedí u stolu

V České republice vznikl roj realitních kanceláří (dále jen RK), které Vám nabízejí své služby prostřednictvím svých zaškolených makléřů. Historii některých znáte bez vlastních zkušeností, informace k Vám někdy přijdou sami. Mezi lidmi neustále víří různá témata k výměně poznatků každého z nich. Buď jsou pozitivní nebo naopak. Často věnujete pozornost spíše tomu negativnímu postoji a lamentujete nad drzostí určitých lidí či institucí.

Věřte své intuici, svému osobnímu pocitu. Zkušenost jednoho nemusí být správnou informací pro Vás. Na trhu vládnou i RK s profesionálním přístupem, se zájmem o klienta a oboustrannou spokojenost. Bohužel ty RK, o kterých se to tvrdit nedá, kazí jméno těm ostatním.

Ovšem já zastávám názor, že dobrý realitní makléř se neztratí a nenechá se o dobrou pověst jen tak připravit. Poctivá a dobře odvedená práce se nedá jen tak vymazat a znehodnotit, a ten správný klient to umí, jak se patří, také ocenit. Takže vyšle informace v duchu pozitivním. Ovšem každá rada je drahá v případě, že se najednou začne tato problematika týkat Vás. Prodáváte byt či dům, nechcete nebo neumíte si poradit s prodejem tou správnou formou a jste před úkolem, jak vybrat toho makléře, který bude stát při Vás. Lépe řečeno, Váš zájem bude i jeho zájmem. Tento článek vznikl právě z tohoto důvodu, a proto čtěte dál.

Oslovíte tu RK, která působí ve Vašem bydlišti či kraji a která se Vám zdá být dobrá, dle pověsti nebo trvání její existence apod. Pobočky těch renomovaných jsou po celé republice. Sjednáte si schůzku s makléřem a máte konečně prostor pro to, abyste zhodnotili, s kým máte tu čest. Čeho si máte všímat?

Pojďme na body:

  • Doporučuji si sjednat schůzku s více realitními makléři a zjistit, jaké služby Vám makléř v rámci svých možností nabízí.
  • Už v době hovoru po telefonu, při sjednávání schůzky, si můžete vytvořit první dojem. Člověk na druhé straně drátu by měl na Vás působit uvolněně, připravený se Vám věnovat. Pokud obstojí, pokračujete dále.
  • Na schůzku by měl přijít včas a vhodně oblečen. Přeci jen je to pracovní schůzka, kde se většinou rozhoduje o milionových částkách a ne plážová debata s kamarádem na břehu Máchova jezera.
  • Při hovoru s Vámi by měl zjišťovat co nejvíc informací ohledně prodávané nemovitosti a dělat si poznámky, proto je důležité si zjistit vhodné realitní dotazy.
  • Seznámí Vás se smlouvou a způsobem propagace.
  • Vysvětlí všechny souvislosti spolupráce, odpoví na všechny otázky bez pochybností (poznáme, když makléř je nervózní, vyhýbavý, nebo když mluví jako člověk dobře znalý oboru své práce).
  • Doporučí reálnou cenu Vaší nemovitosti, nebude slibovat přemrštěnou cenu, nebo naopak Vás tlačit do nízké ceny.
  • Seznámí Vás s provizí za své služby a ta by neměla být středem hovoru. Zjistěte si, co vše je v ceně zahrnuto, např. vyhotovení znaleckého posudku, daňového přiznání nebo jiných povinných poplatků, které je při převodu nemovitosti zapotřebí uhradit.
  • Vzhledem k tomu, že je dnešní doba náročnější, měl by Vám nabídnout i služby navíc, např. půdorys nemovitosti nebo video prezentaci, aby se Vaše nabídka nemovitosti stala skutečně ojedinělou.
  • Před focením pomůže naaranžovat místnosti a poradí. Nebude fotit, pokud nebudou místnosti např. uklizené. Neměl by s Vámi manipulovat a nechat Vám čas na rozmyšlenou.
  • Předá Vám svou vizitku a zároveň materiály, které má k dispozici
  • Pokud se budete chtít zajímat o zkušenosti makléře, se kterým jednáte, dbejte při tom na to, jak na Vás celkově tento člověk působí. Zkušený makléř má samozřejmě určitou výhodu, ale ne vždy by to měla být priorita při výběru makléře. Pokud se budete o tohoto člověka více zajímat, není problém si v dnešní době na internetu zjistit reference a nebo si prohlédnout jeho kvalitu práce. Makléř zaujatý pro svou práci se bude věnovat svému profilu, nabídne poradenství zdarma např. formou článků, které si můžete přečíst na jeho vlastních webových stránkách, budete mít i možnost shlédnout jeho video-prezentace. Ve velkých společnostech jsou začínající makléři pod vedením těch zkušenějších. To co může nabídnout právě ten, co je na začátku cesty ve světě realit, je to, co někdy už ti mazáci postrádají. Obrovské nadšení a snahu. Cestu si musejí vyšlapat sami, to za ně nikdo neudělá, a právě to, jak si ji vyšlapají, nasměruje jejich kariéru. Na trhu se buď osvědčí či nikoliv. Dobrý makléř si tu cestu vyšlape poctivě a dá do toho to nejlepší ze sebe.
      Nemáte už pocit, že výběr toho správného člověka, makléře, už není takový problém? Věřte si!

    01.